100 svjetskih velikana o islamu – Alfred V. Martin
Bio je engleski pisac, autor mnogih knjiga komparativne religije. U svojoj knjizi Great religious teachers of the East (Veliki vjerski učitelji Istoka), o islamu je napisao:
„Ova religija osnovana je u bez presedana kratkom roku od dvadeset godina, i za razliku od mnogih drugih religija, bez podrške i pokroviteljstva bilo kojeg kralja.” 1
Praveći komparaciju između kršćanske i islamske civilizacije, napisao je:
„Tokom tih vjekova crkvenog despotizma, kada je kršćanska crkva potisnula sve intelektualne aktivnosti, osim onih koje su teološke, uzrokujući da oni koji reprodukuju, zamijene genije koji pronalaze, muslimani su učinili sve što je u njihovoj moći da podstaknu i stimulišu istraživanja u svakoj oblasti ljudskog traganja. Niti jedan srednjovjekovni papa ili biskup nikada nije poslao zahvalnicu misliocu za naučno otkriće, ali šejhul-islam, poslao je čestitke sa željama blagoslova od Allaha Al-Hasanu, za njegovo otkriće fundamentalnog zakona u optici. Kada je London bio grad jazbina i smrada, tako da niko nije mogao disati njegov zagađeni vazduh bez posljedica, Kordoba je bila čuvena po svojoj čistoći i ljepoti njenih ulica i trgova. Mi danas ukrašavamo naše zidove i podove tkaninama koje su nas muslimani naučili da tkamo. Mi uveseljavamo naša čula mirisima koje su nas oni naučili da pravimo, učimo djecu algebru i višu matematiku koju su oni podučavali.
Činilo mi se suštinski važno za formiranje pravednog i pravilnog razumijevanja Muhammeda i njegovog rada, da se naprave ovi preliminarni navodi, najviše zbog toga što je još uvijek rasprostranjeno mišljenje da je dug na strani muslimana, to jest, da oni duguju civilizacijskom djelovanju kršćanstva njihov postepeni izlazak iz poluvarvarizma! A možemo li sebi dozvoliti da zaboravimo koliko bi bila drugačija kršćanska civilizacija, da nije bilo dobrotvorne posvećenosti kulturi srednjovjekovnih muslimana?” 2
O poslaniku Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, napisao je:
„Mnogo puta Muhammed je optuživan da je zagovarao poligamiju i ropstvo. Ali, da li su njegovi kritičari zastali da razmislile da su te pojave postojale vijekovima prije njega i da je on učinio sve što je mogao kako bi poboljšao stanje robova i položaj žena. Iz nekoliko kur’anskih sura saznajemo da se naređuje ljubazno postupanje prema robovima, a čin njihovog oslobađanja navodi se kao djelo za koje će robovlasnik biti obilato nagrađen u raju (Džennetu).” 3
„Ne postoji ništa u historiji religija što je značajnije od načina na koji je Muhammed ugradio svoje transformirajuće ideje u postojeći društveni sistem Arabije. Mora se reći da je njegova zasluga podizanje na viši stepen života zajednice njegovog vremena i mjesta; postigao je ono što ni judaizam ni kršćanstvo nisu mogli postići u srednjovjekovnoj Arabiji. Čak, još više, u ispunjenju tog civilizacijskog posla Muhammed je pružio neprocjenjivu uslugu, ne samo Arabiji, nego i čitavom svijetu.” 4
Autor “Samir Bikić” iz knjige “100 svjetskih velikana o islamu”.