100 svjetskih velikana o islamu – Ana Bizant
Bila je istaknuti britanski socijalista, teozof, aktivista za ženska prava, pisac i govornik. Bila je pristalica Irske i Indijske samouprave. Godine 1898. Ana Bizant pomogla je da se uspostavi Central Hindu College. Godine 1907. postala je predsjednik Teozofskog društva, čije je internacionalno sjedište bilo Adyar, Madras (danas Chennai) u Indiji. Ona je također bila politički aktivna u Indiji, pridruživši se Indijskom Nacionalnom Kongresu, (Indijski Nacionalni Kongres jedna je od dvije glavne savremene političke stranke u Indiji.) a 1917. godine izabrana je za predsjednicu spomenutog Kongresa. Besant Hill škola u Ojai, Kalifornija, dobila je ime u čast Ane Bizant. U svom djelu The Life and Teaching of Muhammad (Muhamedov život i učenje), o poslaniku Muhammedu, sallallahu elejhi ve sellem, napisala je:
„Nemoguće je da bilo ko, ko proučava život i lik velikog Poslanika Arabije, ko zna kako je podučavao i kako je živio, osjeti bilo šta osim poštovanje prema moćnom Poslaniku, jednom od velikih glasnika Uzvišenog. Iako ću u sklopu onoga što želim ispričati, možda izložiti i nešto što je mnogima poznato, svaki put kad čitam nešto u vezi s tim, iznova osjetim novo divljenje i dodatno poštovanje prema tom moćnom arapskom učitelju.” 1
Zatim dodaje:
„Čovjek koji je mogao izgraditi tako intenzivnu pobožnost, čovjek koji je slijeđen sa tako velikom ljubavi, koji je bio u takvom okruženju kao što sam opisala, morao je biti nadahnut od strane Boga, istinski Poslanik koji je poslan ljudima. I naći ćete da je živio onako kako je naučavao, naći ćete da se on nikada nije svetio neprijatelju. U danima ratovanja umjesto ubijanja ratnih zarobljenika, kakva je bila brutalna praksa tog vremena, on im je poklanjao ne samo život, nego su im njegovi sljedbenici davali sav hljeb koji su imali, a za sebe ostavljali samo datule. Toliko su bili inspirisani učenjima Poslanika jer su shvatali da su bili licem u lice sa jednim od najvećih ljudi u historiji, koga bi trebali svi ljudi uvažavati, bez obzira bili oni njegovi sljedbenici ili ne.” 2
Još kaže:
„Postoji jedna priča koju želim podijeliti sa vama, jer to pokazuje da je gospodin Muhammed imao smisao za humor. Spavao je jedan dan pod palmom, pa kada se iznenada probudio, ugledao je neprijatelja kako stoji ispred njega sa isukanim mačem. Tada ga je čovjek (neprijatelj) upitao:
– ‘Ko je tu sad da te spasi?’
– ‘Bog će me spasiti’, odgovorio je Muhammed.
– Tada je neprijatelju ispao mač, Muhammed ga je uzeo i upitao ga:
– ‘Ko je tu sad da tebe spasi?’
– ‘Niko’, odgovorio je neprijatelj.
Onda je Poslanik predao mač neprijatelju i rekao:
– ‘Onda nauči od mene da budeš milostiv.’
Dakle, vidimo da je bio neustrašiv u svakom trenutku, jer je znao da nikada nije bio sam.” 3
O islamu je napisala:
„Možda nijedna vjera nije više pogrešno shvaćena od onih koji je ne slijede, nego što je to islam. U Evropi, naprimjer, nalazimo duboko ukorijenjene predrasude prema islamu koje se temelje na nepoznavanju onoga što im se ne sviđa. Tako da je dužnost sljedbenika islama da prošire civilizovanim svijetom znanje o tome šta znači islam, da prošire njegov duh i poruku. Oni bi trebali širiti znanje o učenju velikog Poslanika, i ne dopustiti da neznanje sužava granice njegovog učenja. Islam je pogrešno shvaćen zbog neznanja.” 4
O položaju žene u islamu, napisala je:
„Često mislim kako je žena slobodnija u islamu nego u kršćanstvu. Žena je više zaštićena u islamu nego u vjeri koja propovijeda monogamiju. (0 Prema svešteniku Eugenu Hilmanu, “Nigdje u Novom zavjetu ne postoji izričita naredba da brak treba biti monogaman, niti postoji neka izričita naredba koja zabranjuje višeženstvo.” Dok u Starom Zavjetu, nalazimo da su se Abraham, Jakov, David, Solomon i drugi ženili sa po više žena.). U Kur’anu su prava žene pravednija i liberalnija. Tek u posljednjih dvadeset godina kršćanska je Engleska priznala ženi pravo na imovinu, dok joj islam daje ovo pravo oduvijek. Kur’an kaže: ‘Budite ljubazni prema svojim ženama, a ukoliko postoji svađa, tražite pomirenje prije razvoda.’ Period od razvoda namjerno se produžava tako da strane mogu doći do boljeg razumijevanja u tom intervalu. Zakon muslimana u svom odnosu prema ženama jeste model za evropsko pravo.” 5
Autor “Samir Bikić” iz knjige “100 svjetskih velikana o islamu”.