Koji su plodovi vjerovanja u Sudnji dan
Prvi: Želja za što većom pokornošću Allahu, s nijjetom da se dobije Njegova nagrada.
Drugi: Strah od grijeha, jer nas oni vode ka Allahovoj kazni.
Treći: Vjerovanjem u Sudnji dan. Vjernik zna da, ukoliko ga na ovome svijetu prođu neka dobra, to će mu biti nadoknađeno u Džennetu.
Nevjernici negiraju proživljenje nakon smrti, smatrajući to nemogućim. Ovakav zaključak je ništavan, a na njegovu neispravnost ukazuju šerijatski tekstovi, materijalni dokazi (osjetila) i razum.
Šerijatski dokazi:
Uzvišeni Allah kaže:
„Nevjernici tvrde da neće biti oživljeni. Reci: ‘Hoćete, Gospodara mi moga, sigurno ćete biti oživljeni, pa o onome šta ste radili, doista, biti obaviješteni!’ – a to je Allahu lahko.“ (Et-Tagabun, 7)
Sve nebeske knjige govore o tome, potvrđujući tu činjenicu.
Materijalni dokazi:
Ljudi su još na ovome svijetu bili svjedoci oživljavanja mrtvih ljudi. U suri El-Bekare se navodi pet primjera:
Prvi primjer o narodu Musaovom kada su tražili da vide Allaha:
„I kada ste uglas rekli: ‘O Musa, mi ti nećemo vjerovati dok Allaha ne vidimo!’ – munja vas je ošinula, vidjeli ste. Zatim smo vas, poslije smrti vaše, oživili da biste zahvalni bili.“ (El-Bekara, 55–56)
Drugi primjer, koji govori o naređenju da se zakolje krava, kako bi saznali ime ubice:
„I kada ste jednog čovjeka ubili, pa se oko njega prepirati počeli – Allah je dao da iziđe na vidjelo ono što ste bili sakrili – Mi smo rekli: ‘Udarite ga jednim njezinim dijelom!“ – i eto tako Allah vraća mrtve u život i pruža vam dokaze Svoje da biste shvatili.“ (El-Bekara, 72–73)
Treći primjer, o ljudima koji su otišli iz svoga mjesta, bježeći od smrti:
„Zar nisi čuo o onima koji su iz straha od smrti iz zemlje svoje pobjegli – a bijaše ih na hiljade. Allah im je rekao: ‘Pomrite!’ – a poslije ih je oživio. Allah je, zaista, dobar prema ljudima, ali većina ljudi ne zahvaljuje.“ (El-Bekara, 243)
Četvrti primjer, o čovjeku koji je prošao pored mjesta čiji su stanovnici umrli, pa je smatrao nemogućim da ih Allah oživi:
„Ili za onoga koji je, prolazeći pored jednog od temelja porušenog grada, povikao: ‘Kako će Allah oživjeti ove što su pomrli?’ I Allah učini te on umre i tako ostade stotinu godina, a onda ga oživi i zapita: ‘Koliko si ostao?’ ‘Dan ili dio dana’, odgovori. ‘Ne’, reče On, ‘ostao si stotinu godina. Pogledaj jelo svoje i piće svoje – nije se pokvarilo; a pogledaj i magarca svoga – da te učinim dokazom ljudima, a pogledaj i kosti – vidi kako ih sastavljamo, a onda ih mesom oblažemo. I kad njemu bi jasno, on povika: ‘Ja znam da Allah sve može!’“ (El-Bekara, 259)
Peti primjer, o Ibrahimu koji je želio da vidi kako Allah oživljava mrtve:
„A kada Ibrahim reče: ‘Gospodaru moj, pokaži mi kako mrtve oživljavaš!’ – On reče: ‘Zar ne vjeruješ?’ ‘Vjerujem’, odgovori on, ‘ali bih da mi se srce smiri.’ ‘Uzmi četiri ptice’, reče On, ‘i isijeci ih, pa pojedine komade njihove stavi na razne brežuljke, zatim ih pozovi, brzo će ti doći. Znaj da je Allah silan i mudar.’“ (El-Bekara, 260)
Ovo su primjeri materijalnih dokaza koji ukazuju na to da je Allah u stanju da oživi mrtve, a već prije smo spomenuli slučaj Isaa, alejhi selam, koji je, Allahovom voljom, oživljavao mrtve i izvodio ih iz kabura.
Autor teksta “Plodovi vjerovanja u Sudnji dan” hfz. Edin Redžepović iz knjige “Vjerovanje u Sudnji dan”.