Posljedice ostavljanja namaza
Ove riječi nisu upućene nikom od vas, zato što smatram da vi, hvala Allahu, uredno obavljate namaz. Ali vas molim da ove savjete prenesete svojim očevima, majkama, braći, djeci, rođacima ili bilo kojem muslimanu koji ne klanja. Jer, posljedice grijeha su krajnje opasne.
Znaj da Džehennem ima više stepena i ponora. Uzvišeni kaže:
وَإِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعِينَ * لَهَا سَبْعَةُ أَبْوَابٍ لِّكُلِّ بَابٍ مِّنْهُمْ جُزْءٌ مَّقْسُومٌ
Za sve njih mjesto sastanka Džehennem će biti, on će sedam kapija imati i kroz svaku će određen broj njih proći (El-Hidžr, 43-44).
Jedna strašna džehennemska vrata nazivaju se Sekar:
وَمَا أَدْرَاكَ مَا سَقَرُ * لاَ تُبْقِي وَلاَ تَذَرُ
A znaš li ti šta je Sekar? Ništa on neće poštedjeti… (El-Muddesir, 27).
Znači, onaj ko uđe kroz Sekar bit će raskomadan. Zamisli da ti se raskomadaju kosti lobanje, na primjer! Kada stanovnici Džehennema uđu kroz Sekar, meleki će ih pitati:
مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ
“Šta vas je u Sekar dovelo?” (El-Muddesir, 42).
Tj. zbog čega ste ovdje? Odgovor će glasiti:
قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ
“Nismo” – reći će – “bili od onih koji su namaz obavljali” (El-Muddesir, 43).
Svaki grješnik se nada oprostu grijeha, osim onoga ko ostavlja namaz. On mora ući u Sekar!
Požuri, brate, svom ocu i majki ukoliko oni ne klanjaju redovno. Pažljivo i blago im se obrati. Budi iskren, zato što je stvar krajnje ozbiljna i opasna.
Poslanik, s.a.v.s., kaže: بَيْنَ الرَّجُلِ وَبَيْنَ الْكُفْرِ تَرْكَ الصَّلاَةِ. “Između čovjeka i nevjerovanja je ostavljanje namaza”(Muslim, 242, Tirmizi, 2618 i imam Ahmed, 3/389.); العَهدُ الذي بَينناَ وبَينهُم الصَّلاةُ، فمَنْ تركهاَ فقدْ كَفَرَ “Ugovor koji razlikuje nas i nevjernike jeste namaz, pa ko ga ostavi - učinio je nevjerstvo.”(Tirmizi, 2121, Nesai, 462, Ibn Madža, 1079 i imam Ahmed, 5/346.)
Da li to znači da su tvoja drugarica ili drug, koji ne klanjaju, nevjernici? Ne. Učenjaci za njih kažu da su uradili postupke nevjerstva. Velika je razlika između toga i proglašavanja nekog nevjernikom. To je veoma opasna situacija. Proglasiti nekog nevjernikom može samo naučnik ili naučna institucija, kao što je to Al-Azhar, na primjer.
Kada je riječ o ovome, spomenut ću blagu raspravu između dva klasična islamska pravnika.
Prvi je rekao: “Onaj ko ne klanja napravio je postupak nevjernika, ali nije nevjernik…” Drugi pravnik je rekao: “On je nevjernik…” Prvi ga upita: “Kažeš da je nevjernik?” “Da” - odgovori. “A na koji način on postaje musliman?” “Izgovaranjem riječi šehadeta (Svjedočim da nema boga osim Allaha i da je Muhammed Božiji Poslanik)” - odgovori drugi pravnik. Ovaj reče: “Pa i on to kaže.” “Postat će musliman ukoliko klanja.” “Ali namaz nevjernika se ne prihvata” - odgovori on.
Tada je drugi pravnik ušutio i priznao da je njegov sagovornik u pravu. Onaj ko ostavlja namaz postupa kao nevjernik, ali sām nije nevjernik.
Ipak, znaj da je onaj koji ne klanja (koji ne obavlja namaze) proklet u Tevratu i Indžilu! Štaviše, i odjeća proklinje takvog čovjeka! Zamisli kako ona govori: “Allah te ponizio… Da me On nije podredio tebi, pobjegla bih od tebe.” Proklinjat će ga čak i zalogaj koji stavlja u usta: “Allah te prokleo… Kako možeš jesti Allahovu nafaku, a ne obavljaš dužnosti prema Njemu?!”
Onaj koji ne bude klanjao bit će proživljen sa Faraonom i Hamanom, zato što je ohol. Da, tako je. Jer da nije, zašto ne bi spustio svoje čelo na zemlju?! Prenesite ove riječi drugima. Onaj ko ne klanja bit će lišen Poslanikovog, s.a.v.s., šefaata i neće piti iz njegovog havda (izvora vode).
Autor teksta “Posljedice ostavljanja namaza” Amr Halid iz knjige “Ibadeti vjernika”.