Ko će iskusiti kaznu u kaburu – duša ili tijelo?
Po ovom pitanju islamske frakcije imaju više stavova:
1. Ehli-sunnetski učenjaci smatraju da će duša, svejedno bila spojena ili rastavljena od tijela, iskusiti patnju ili uživanje u kaburu. O tome je Ibn Tejmije rekao sljedeće: „Patnju i uživanje će u kaburu iskusiti, prema mišljenju svih učenjaka ehli-sunneta i džema‘ata, i duša i tijelo. Duša će uživati i patiti samostalno od tijela, kao i spojena sa njim, a i tijelo spojeno s njom. Prema tome, u ovom slučaju kaznu će iskusiti zajedno i duša i tijelo, kao što će je iskusiti i sama duša, nezavisno od tijela.“
2. Mnogi mu‘teziliti, apologeti i drugi apsolutno negiraju kaburski život, uživanja i kažnjavanja u njemu. Svoj stav temelje na tome što tvrde da duše nemaju samostalan život mimo tijela. Duša je kod njih, ustvari, život i zato, prema njihovom mišljenju, duša ne postoji poslije smrti. Oni tvrde da nema uživanja niti kažnjavanja sve do ponovnog proživljenja. Međutim, taj stav je neutemeljen. Mnogi učenjaci navode konsenzus o tome da duša ostaje i dalje nakon što napusti tijelo, da uživa ili pati.
3. Neki, poput filozofa, smatraju da će kabursko iskušenje i kazna biti samo za dušu, a da tijelo neće iskusiti ni patnju niti uživanje. Ovo mišljenje od ehli-sunnetskih učenjaka zastupa Ibn Mejsere i Ibn Hazm.1
4. Neki apologeti opet smatraju da će kabursko iskušenje osjetiti samo tijelo. Ovo mišljenje zastupaju i neki hadiski učenjaci, poput Ibn Za‘unija.2