OPSKRBI SE BOGOBOJAZNOŠĆU

Zemlja oživljava. Znakovi proljeća su vidljivi. Ona će ukrasiti i zadiviti ljude svojim izgledom. Allah, dž.š., prizorima i smjenama godišnjih doba, oživljavanjem i umiranjem onoga što vidimo opominje ljude i podstiče ih da razmisle i iskoriste život prije smrti. On Uzvišeni kaže:

إِنَّمَا مَثَلُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا كَمَاءٍ أَنْزَلْنَاهُ مِنَ السَّمَاءِ فَاخْتَلَطَ بِهِ نَبَاتُ الْأَرْضِ مِمَّا يَأْكُلُ النَّاسُ وَالْأَنْعَامُ حَتَّىٰ إِذَا أَخَذَتِ الْأَرْضُ زُخْرُفَهَا وَازَّيَّنَتْ وَظَنَّ أَهْلُهَا أَنَّهُمْ قَادِرُونَ عَلَيْهَا أَتَاهَا أَمْرُنَا لَيْلًا أَوْ نَهَارًا فَجَعَلْنَاهَا حَصِيدًا كَأَنْ لَمْ تَغْنَ بِالْأَمْسِ ۚ كَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

“Život na ovom svijetu je sličan bilju zemaljskom na koje Mi spustimo s neba kišu s kojom se ona izmiješa, kojim se onda hrane ljudi i stoka. Pa kad se Zemlja ukrasi svojim ruhom i okiti i kad stanovnici njezini pomisle da su oni toga gospodari, dođe zapovijed Naša, noću ili danju, i Mi to pokosimo, kao da prije ničega nije ni bilo. Eto, tako Mi potanko izlažemo dokaze narodu koji hoće da razmisli.“ (Junus, 24)

I Poslanik nas onim što je oko nas, što nikako ne možemo ne vidjeti, opominje nas i ukazuje na ništavnost dunjaluka i prolaznost dunjalučkog života. On, s.a.v.s., veli:

“Primjer mene i onog s čim sam poslan je kao primjer kiše koja na zemlju padne. Pa ima predjela zemlje koji kišu upiju i iz njih raznovrsno bilje iznikne. Ima i mjesta gdje se voda sakupi pa je ljudi piju. Ima i ogoljelih predjela koji kišu ne upiju i iz kojih ništa ne niče. To je primjer ljudi koji se koriste onim što sam donio i onih koji to ne vide i uputu od Allaha ne prihvataju.“ (Muttefekun alejhi)

Inspirisan Kur’anskim ajetima i Poslanikovim hadisima na temu dunjalučke prolaznosti, pjesnik sriče stihove:

Ti pogledaj proljeće i pogledaj jesen
Dva se vjetra kano dan i noć smijene
Vjetar života puhne zelen nam donese
S vjetrom smrti opada list uđe stud u vene.

Hazreti Alija, r.a., sa grupom prijatelja je pokraj mezarja Bekia u Medini naišao i rekao:

“Esselamu alejkum, o stanovnici kabura. Hoćete li da vam prenesem naše vijesti? Vaše kuće su nastanjene, vaše žene se poudale, a muževi poženili. Vaš imetak je podijeljen. Ovo su naše vijesti, a koje su vaše vijesti.“

Okrenu se Alija prema prijateljima, pa reče:

“Tako mi Allaha, da ih možemo čuti, čuli bi da govore: ‘Opskrbite se, a najbolja opskrba je takvaluk.’“

Čovjek je takav da ga obuzima želja za dunjalukom sve dok mezar ne naseli. Uzvišeni kaže da to nije dobro i da ćemo saznati sigurno i pouzdano i da ćemo biti sigurno pitani za ugodan dunjalučki život. To što će ljudi u mezaru saznati, a svi će u mezaru istinu saznati, vjernici nauče ovdje kroz Objavu i primjere koje Uzvišeni navodi te kroz Poslanikove hadise. Osim iz Objave, vjernici znakove čitaju i iz prirode. Dolazak proljeća i bujanje bilja vjernicima je dokaz da će biti proživljeni kao što im je sasušeno bilje slika koja ih na odlazak s ovog svijeta podsjeća i opominje.

I kad kraj kaburova i mezaristana nailazi, vjernik čita znakove i čuje opomenu. Čuje stanovnike njihove kako mu govore da se opskrbi i za život u vječnosti pripremi. Kelimei-šehadet je opskrba. Kad Poslanik govori o ograncima imana, kaže da je la ilahe illellah najbolji. Znamo i za hadis u kojem se obećava onome ko iskreno Božiju jednoću svjedoči da će ući u Džennet. Namaz je opskrba.

On je temelj vjere, ugovor između čovjeka i Stvoritelja. On je naše prvo pitanje na Ahiretu. Namaz je, kako nas to uči Poslanik, ključ Dženneta. Post je opskrba. On je djelo koje Uzvišeni posebno nagrađuje. Postače će na posebna vrata u Džennet uvesti. Radovat će se postač svome postu na Ahiretu kao što se iftaru raduje na dunjaluku, i još više.
Sadaka je opskrba. Na dunjaluku nas štiti od zla, a na Ahiretu od vatre. Poslanik nas podstiče na sadaku znajući za njenu vrijednost, pa nam veli da dijelimo makar pola hurme. Ne smijemo zaboraviti našu obavezu da jedni druge pomažemo i podupiremo.

Hadždž je opskrba. Ko ima imetka i zdrav je, neka se obavezno za svoj put u vječnost opskrbi hadždžom, jer za hadždž nema druge nagrade osim Dženneta. Poslušnost roditeljima je opskrba. Džennet je pod majčinim nogama, a Poslanik opominje da je proklet onaj kod koga roditelji starost dožive, a on kod njih ne zaradi Džennet, propusti se opskrbiti za vječnost.

Komšijska sloga i pomaganje je opskrba. Džibril je toliko Poslaniku govorio o važnosti komšije da je pomišljao da će komšija komšiju nasljeđivati.
Odgoj djece je opskrba za kabur i Ahiret. Odgojena djeca će na mezar doći i Fatihom nas obradovati. U namazu će, a i izvan njega, dovu roditeljima činiti i tako im trajno dobro biti. Opskrbite se za Ahiret tako što ćete djecu u mekteb slati i nad njihovim vjerskim odgojem bdjeti.

Enes, r.a., prenosi:

“Umrla je žena koja je čistila džamiju. Poslanik joj je klanjao dženazu i rekao: ‘Vidio sam je u Džennetu zato što je čistila džamiju.’“ 

Djelo koje je posebno važna opskrba za Ahiret je rad za opće dobro. Rad u ime Allaha za dobro svih i bolju budućnost. Proljeće je i ono nam pojavom pokazuje kako Allah oživljava mrtvo i opominje na odgovornost i nas podsjeća na proživljenje. Za kabur, za Ahiret opskrbljujemo se i kad iz džamije izađemo i po našim mahalama, ulicama, selima raziđemo i iste za dobro svih nas od smeća očistimo, ne zaboravljajući da Poslanik veli da nam je zemlja učinjena džamijom i čistećom.

Oživljavanje bilja, proljeće moglo bi biti poticaj da u sebi oživimo spremnost da se za opće dobro žrtvujemo i da ne očekujemo da sve što uradimo na dunjaluku naplatimo. Džamija u kojoj je spomenuta žena čistila je naša zajednička. Put u selu također je naš zajednički. Potok koji kroz njega protiče, rijeka pokraj koje hodaš je naša zajednička. Popravljajući put, čisteći potok i rijeku opskrbljuješ se za Ahiret.

Nas iz Evrope dolaze učiti i podsticati na dobrovoljni rad u društvu. Šta je radila ona žena u džamiji? Radila je dobrovoljno i zarađivala za Ahiret. Musliman ima dva razloga da za opće dobro radi, opredijeli se svojoj zajednici na dobrovoljni rad. Uljepšat će svoj dunjalučki život i kvalitetno se opskrbiti za Ahiret.

Molimo te, Uzvišeni Bože, da oživljavanje bilja koje ćemo gledati bude poticaj nama da oživimo spremnost da se za zajedničko nam dobro uvijek i svugdje žrtvujemo. Amin!

OPSKRBI SE BOGOBOJAZNOŠĆU autor je Prof. ef. Izet Čamdžić  iz knjige Poruka i opomena sa mimbere 1 i 2. Islamske knjige Islamski tekstovi islamska knjižara Sarajevo Novi Pazar El Kelimeh

Autor teksta je Prof. ef. Izet Čamdžić iz knjige “Poruka i opomena sa mimbere.”

Vaš komentar