Izolacija kriminala – Muamer ef. Zukorlić

Izolacija kriminala Akademik Muamer Zukorlić Islamske knjige BiH Islamski tekstovi islamska knjižara knjige online prodaja Sarajevo Novi Pazar El Kelimeh
Izolacija kriminala – Muamer Zukorlić

Jedno od najvažnijih pitanja svih društava, od postanka svijeta do danas jeste: Ima li, uopće, spasa od kriminala? Trajnog, temeljitog spasa koji će poštenim ljudima donijeti miran život, a ne samo zahtijevati angažiranja sve većih policijskih snaga, umnožavanja sudskih predmeta, zidanja sve većih zatvora?

Knjigom IZOLACIJA KRIMINALA TEMELJ OPSTANKA ZAJEDNICE, muftija Muamer Zukorlić, bez straha i mahane, u ovo ključno pitanje unosi nekoliko potpuno novih momenata koji do sada u literaturi posvećenoj ovom problemu, nisu bili predmet ovako sistematskog, nadahnutog i etički angažiranog istraživanja!

Svojom osnovnom inspiracijom čvrsto usidren u duh Kur’ana i mišlju vođen uputstvima poslanika Muhammeda, a.s., muftija Zukorlić se legitimira kao izuzetno pronicljiv posmatrač socijalnih procesa i autentični mislilac od formata. Svoju dosljedno logički razvijenu koncepciju društva kao organizma, muftija Muamer Zukorlić briljantno realizira u elaboraciji najefikasni-društvenom izolacijom, detaljno razrađenoj i nadahnutoj najvišim moralnim vrijednostima i društvenim idealima!

U osnovi, centralni stav ove hermeneutički besprijekorne studije muftije Zukorlića mogao bi se izvesti iz ove formulacije! Autorova prva misao je osloboditi ljude straha, i ukazati im da istinska sloboda uistinu počinje tek tamo gdje prestaje strah! Njegova druga misao je da se slobodni ljudi, dakle, ljudi koji su prestali biti taoci sopstvenog straha, mogu efikasno suprotstaviti kriminalu svojim sopstvenim snagama.

Treća i posljednja misao koja kruniše ovu knjigu, jeste da će suzbijanjem kriminala, zajednica učvrstiti i materijalne i duhovne pretpostavke sopstvenog uspješnog funkcioniranja, a njeni članovi učiniti pravi korak u pravcu ispunjenja svojih društvenih, moralnih i vjerskih obaveza.

Dok je čitate, shvatit ćete da je riječ o jednoj sasvim posebnoj knjizi, drugačijoj od većine onoga što ste pročitali, a možda i od svih knjiga koje ste imali u rukama! Jer knjiga muftije Zukorlića je i zajednička himna i uputstvo svakom pojedincu; ona je i konkretno razrađena društvena strategija, i univerzalna framakopje; i opet, to je knjiga ljekovitog bilja za liječenje kriminala, najteže izliječive bolesti svakog društva.

U ovoj knjizi naučit ćete kako najefikasnije da odbranite sebe i svoju djecu, svoju porodicu ali i cijelu svoju zajednicu od kriminala. Pred vama je udžbenik za socijalnu i moralnu profilaksu, sanitarni kordon i karantin za zaštitu od svih vrsta kriminala! Ova knjiga i tumači, i daje snagu. Uzdiže! Pročišćava, izoštrava i razbistrava i vid očiju i vid duše!

Ujedno, ova knjiga je istinska sistematska studija, detaljno razrađena filozofija zdravog društva! Autentični filozofski talenat, koji kod muftije Zukorlića izbija u svakoj prilici i iz svake misli, morao je i ovdje sebi dati zamaha i daha, i to ne onog knjiškog daha, kratkog i astmatičnog, nego dubokog i punim plućima udahnutog filozofskog daha, kao da je pisana na Pešterskoj Visoravni!

Njegova osnovna ideja je sažeto formulirana u tezi o binomu (dakle, o suštinskom dvojstvu) kao o ključnoj formuli svega stvorenog, s jedne strane, i unikatnosti Stvoritelja! Dvojstvo čovjeka je u njegovoj karnalnoj (materijalnoj), i spiritualnoj (duhovnoj) prirodi. Tijelo nema svoju autonomiju, ni svoj izvor energije. Po inerciji kojom ga privlači zemlja, tijelo naginje pasivnosti, teži odmoru, hrli dnu! Ono što u čovjeku odolijeva tom zovu dna, što ga sprječava da se prepusti i digne ruke od sebe i svijeta, jeste njegov duh, koji po definiciji strijemi visinama.

Život jeste moguć jer duša i duh (ruh i nefs: anima i spiritus) žude za visinama, slijede poriv uzvišenosti i tako navode čovjeka da se odupre lijenosti i savlada impuls pasivnosti i inertnosti. Iako data samo u par poteza, takoreći u najavi, (zbog potrebe nesmetanog slijeda izlaganja), ova filozofska utemeljenost kod muftije Zukorlića je kristalno jasna i instruktivna za čitalačku publiku, kako za one sa osnovnim, tako i za one sa najvišim obrazovanjem.

Stavljanje kriminala pod kontrolu, koliko god to zvučalo nevjerovatno, praktično još nigdje nije provedeno u duhu u kom to sugerira ova studija muftije Muamera Zukorlića! Jer, kao što upozorava muftija Zukorlić, uz organiziranu društvenu izolaciju, neophodna je i beskompromisna javna izolacija kriminalaca unutar jedne zajednice.

Na žalost, izolacija kriminala, potpunim društvenim ignorisanjem kriminalaca, za koje javnost zna da su kriminalci a koji se ipak slobodno koji se pojavljuju u javnosti, i danas nije praksa ni jednog društva. U sjajnoj analizi, Zukorlić suvereno osvjetljava psihologiju dvoličnosti, licemjernosti i proračunatosti ljudi koji se makar samo pozdravljaju na javnom mjestu sa kriminalcima, odnosno, održavaju privid javne pristojnosti u ophođenju s njima.

Postoje knjige za koje nije potrebno nikakvo dopunsko objašnjenje. Od prve do posljednje stranice, ovo djelo muftije Muamera Zukorlića zrači sjajem autentičnog uvjerenja koje ne traži nikakvu heurističku ekspertizu. I ovaj skromni tekst, nastao je kao impuls moje malenkosti da javno saopćim i sa ljudima podijelim svoju radost zbog njegovog pojavljivanja, i izrazim uvjerenost da će njegovo djelovanje, budu li poslušana uputstva muftije Zukrolića, nadmašiti sve što je dosada postignuto u organiziranom suzbijanju kriminala, kako unutar zajednice Bošnjaka tako i u bilo kojoj ljudskoj zajednici. Jer, ono što ovo djelo muftije Muamera Zukrolića nudi, jeste autentično prenijeta i saopćena Snaga Pravog Puta.

Knjiga Muftije Muamera ef. Zukorlića „Izolacija kriminala – temelj opstanka zajednice“ nastala je kao produkt istoimenog serijala tribina nacionalne revije za politku i kulturu „Sandžak“, održane u prvom kvartalu 2012. godine (2. januar – 22. mart). U pet sesija i vremenskom rasponu od nekoliko mjeseci Muftija Zukorlić je detaljno elaborirao najznačajnije aspekte duhovno-moralne borbe protiv sveprisutnog kriminaliteta u našem društvu.

Posebna draž ovih tribina bila je u tome što su prisutni mogli otvoreno, putem kvitica, postavljati pitanja iz oblasti koje ih interesiraju i na iste odmah dobiti odgovore. Ovakva otvorenost tribine, originalnost autorovog izlaganja, te prijemčivast naslova, osigurali su enormnu posjećenost sesijama i doprinijele da se sveukupno regionalno društvo zainteresira kako za naznačenu temu tako i za sami događaj, što je rezultiralo time da ovaj serijal tribina postane nadgranično važan i praćen od najširih slojeva društva.

Autor teksta “Izolacija kriminala – Muamer ef. Zukorlić” Akademik Muhamed Filipović iz knjige “Fenomen muftija.