RECENZIJA: Kako da usavršimo sami sebe

Privilegija data čovjeku da ostavi trag u srcima drugih ljudi primjrenim ponašanjem, tolerancijom i dobrim djelima koje je uradio tokom svog života, ne može se kupiti nikakvim materijalnim sredstvom. Nema onog koji ovakvim ljudima neće zavidjeti i žudjeti za njima. Međutim, svaki od ovih ljudi ima priču svog uspjeha.

Svaki čovjek koji živi u društvu teži i bori se za uspjeh. Ali, suština tog truda, prije želje i htijenja za uspješnim djelovanjem, treba da se kondenzira na osnovu pitanja: Kako biti uspješan? Posljednjih godina u društvu se jasno primjećuje jedna tendencija ka uspjehu, što je vrlo poželjan ishod. Ta želja za pripremanjem samog sebe za budućnost prouzrokovala je interesovanje za “knjige uspjeha” (knjige koje govore kako čovjek da bude uspješan) kod novih generacija.

Na tržištu se povećava broj “knjiga uspjeha”, čiji je veći dio stranog porijekla i oslanja se na prijevode. A ti izvori se, istina, ne poklapaju sa osnovnim vrijednostima i očekivanjima našeg čovjeka. (U ovom slučaju pisac misli na muslimana koji živi u drukčijim okolnostima od nemuslimana. Jer propisi islama koji su provodljivi u životu svakog čovjeka na ovozemaljskoj kugli razlikuju se od mnogih propisa ostalih vjerovanja, koja su, nažalost, ljudi pogrešno odredili ili shvatili. Oni su, zapravo, mislili da bolje poznaju čovjeka kao biće od njegovog stvoritelja Boga, pa su mijenjali zakone Božije i time nanijeli samo štetu čovjeku. A čovjeka, kao stvorenje, najbolje poznaje i zna njegov Stvoritelj i zato su Njegovi propisi najprimjenjiviji za čovjeka.)

Jer modeli i alternative uspjeha koje nam nude ove knjige nisu karakteristične za nas – ili su neograničene ili beskrajne. Dragocjeni naučnici i pedagozi, koji su u stranim izvornim “knjigama uspjeha” uvidjeli ovu prazninu, počeli su objavljivati sve bolja i bolja djela u te svrhe. I ovo je razvoj koji nas raduje. Punih dvadeset pet godina radim u državnim obrazovnim institucijama.

Obavljao sam dužnosti na svim nivoima pedagogije – od osnovne škole do univerziteta. (Pisac ove knjige Halid Ertuğrul rođen je 1956. godine u gradu Adıjamanu u Turskoj. Poslije završene Učiteljske škole u Kıršehiru maturirao je na Pedagoškom institutu u gradu Niğde. Kasnije završava Fakultet pedagoških nauka na Gazi univerzitetu. Magistrirao je na Džumhurijet univerzitetu, a doktorirao na Sakarya univerzitetu – Smjer za sociologiju. Jedno vrijeme je bio savjetnik ministra prosvjete u Turskoj. Do 2000. godine napisao je 15 knjiga i mnogo članaka u različitim dnevnim i naučnim časopisima. Dobio je velika odlikovanja i pohvalnice, a biran je i za učitelja godine. Proslavio se knjigom: Čovjek koji traži samog sebe, koja je do 2000. godine doživjela 36 izdanja.)

Praćen tom odgovornošću, želim Vam ponuditi sva moja dosadašnja iskustva u obliku knjige, pod naslovom: Kako da usavršimo sami sebe. Teme o kojima sam govorio nisam zasnovao na samo jednom pustom i uzaludnom “uspjehu”. U isto vrijeme sam svoj rad utemeljio na ravnoteži između dunjaluka i Ahireta.

Zbog pomoći koju mi je pružio tokom ovog rada, zahvaljujem se svom cijenjenom učeniku Muzafferu Emareu. Knjiga Kako da usavršimo sami sebe je svojstvena našem čovjeku i ona nudi modele za njegova očekivanja i želje. Uz želju da bude od koristi…

RECENZIJA Kako da usavršimo sami sebe Kako da usavršimo sami sebe Halid Ertugrul Islamske knjige Islamski tekstovi islamska knjižara Sarajevo Novi Pazar El Kelimeh

Autor teksta je Halid Ertugrul iz knjige “Kako da usavršimo sami sebe”.