RECENZIJA: Ne ljuti se

Hvala pripada Allahu i neka je blagoslov i spas na Allahovog Poslanika, njegovu porodicu, ashabe i one koji ga slijede.

Ova moja knjiga Ne ljuti se dolazi u vremenu u kome je ljutnja česta, razilaženje prošireno, vrijeme postalo pozornica problema, globalizacija objavila zastrašujuće informacije koje pritiskaju grudi, izazivaju napetost u nervima i čine onoga koji je blag zbunjenim. Tako nalaziš ljutnju namrštenu na licima, spuštenu na čelima i ucrtanu na usnama. Otuda je obaveza učenih da upozore ljude na posljedice ljutnje, na nedaće koje ona priziva i na nesreće koje proizvodi, radeći prema riječima Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, upućenim jednom od njegovih ashaba:

“Ne ljuti se “, koje je ponovio tri puta. Knjiga Ne ljuti se dolazi poslije knjige Ne tuguj, jer je knjiga Ne tuguj lijek za brige, a knjiga Ne ljuti se lijek za otrove. Ne tuguj je za sjete, a Ne ljuti se za probleme. Ne tuguj za onim što je prošlo i završilo se, a Ne ljuti se zbog onoga što je došlo i dešava se. Ne tuguj kako ne bi bio u suprotnosti sa određenjem, a Ne ljuti se kako ne bi probio strpljenje.

Lijek za tužnoga je znanje, a lijek za ljutoga je blagost. Plod napuštanja tuge je radost, a plod napuštanja ljutnje je zadovoljstvo. Onaj koji je tužan je težak bolesnik, a onaj koji je ljut je osvetoljibivi buntovnik. Zaista se moj govor u ovoj knjizi Ne ljuti se nije ponovio u mojoj knjizi Ne tuguj:

Nit’ Sunce može Mjesec dostići nit’ noć dan prestići, svi oni u svemiru plove.”(Kur`an, sura Jasin, ajet 40).

Težio sam knjigom Ne ljuti se darivati ti sazrele ideje, istinita iskustva i ispravno mišljenje o velikoj tragediji (ljutnji), ogromnoj nevolji (ljutnji) i kroničnoj bolesti (ljutnji). Brate muslimanu, ne ljuti se! Sestro muslimanko, ne ljuti se! Zaista je pobjeda nad ljutnjom veliko ljudsko dostignuće, plemenita Poslanikova etika i pravi put za ispravan život. U ovoj knjizi te pozivam da posjetiš sijelo znanja i spoznaje i ubereš one uzrele plodova i lijepe ruže. Imaš jasan ajet, vjerodostojan hadis, impresivnu pripovijest, izražajnu anegdotu, popularan stih i promišljenu mudrost. Pa, spusti se u bašče duševnog i umnog uživanja:

Udari nogom o zemlju – eto hladne vode za kupanje i piće! (Kur`an, sura Sad, ajet 42).

Rekao sam sebi:

“Da sam slijedio uputstva knjige Ne tuguj i knjige Ne ljuti se živio bih srećan, smirene duše, spokojnog uma, mirne savjesti, obilne nagrade, zdravog tijela, izbavljen od zlih posljedica.”

Gospodaru moj, odagnaj od nas tugu i udalji od nas ljutnju, i spusti na nas smirenost od Tebe i sigurnost od Tebe, i milost kojom ćeš spasiti naša srca, i razboritost kojom ćeš nas sjediniti, i čvrsto vjerovanje kojim ćeš okončati naša šejtanska došaptavanja i znanje kojim ćeš odstraniti naše neznanje, i uputi nas putevima spasa, i izvedi nas iz tmina na svjetlo.

Dr. Aid el-Karni

RECENZIJA Ne ljuti se Dr. Aid el-Karni iz knjige Ne ljuti se. Islamske knjige Islamski tekstovi islamska knjižara Sarajevo Novi Pazar El Kelimeh

Autor teksa “RECENZIJA: Ne ljuti se” Dr. Aid el-Karni iz knjige “Ne ljuti se”.