Stanje roba prilikom učenja Kur'ana
Kada rob počne sa učenjem Kur’ana, on uđe u razgovor sa svojim Gospodarom i doziva Ga, te u toj situaciji maksimalno treba paziti da ne učini nešto zbog čega bi ga Allah zamrzio i na njega se rasrdio, kao što je dozivanje Njega i obraćanje Njemu nemarnog srca, koje je okrenuto nečemu drugom.
Zaista, ovakav odnos izaziva Allahov prijezir i taj čovjek je poput onoga koga pozove i sebi približi jedan od ovosvjetskih vladara, postavi ga preda se, pa kada počnu razgovarati, ovaj okrene svoju glavu od svog vladara, ili se počne okretati lijevo i desno, ne razumijeći šta mu vladar govori. Možete samo zamisliti kako li je ovakvo postupanje mrsko vladaru.
Pa kako li je to tek mrsko apsolutnom istinskom Vladaru, Gospodaru svih svjetova i Održavatelju nebesa i Zemlje.
Zato klanjač treba malo da zastane kod svakog ajeta sure El-Fatiha. Treba da zastane i pričeka odgovor svoga Gospodara, kao da Ga čuje, kako mu nakon izgovorenih riječi:
„El-hamdu lillāhi Rabbil-’ālemīn / Sva hvala pripada Allahu, Gospodaru svih svjetova“,
On Uzvišeni kaže:
“Hvali me Moj rob.”
Kada izgovori:
„Er-Rahmānir-Rahīm / Svemilosnom, Samilosnom“,
treba da zastane na trenutak čekajući odgovor Allaha, Koji kaže:
“Pohvalio me je Moj rob.”
Kada kaže:
„Māliki jevmid-dīn / Vladaru Sudnjeg dana“,
Allahov odgovor bude:
“Veliča me Moj rob.”
Kada kaže:
„Ijjake na’budu ve ijjake neste’īn / Samo Tebe obožavamo i samo od Tebe pomoć tražimo“,
Uzvišeni Gospodar mu odgovara:
“Ovo je između Mene i Mog roba.”
Kada kaže:
„Ihdines-sirātal-mustekīm / Uputi nas na Pravi put…, do kraja sure“,
neka zastane i sačeka odgovor Uzvišenog Stvoritelja, Koji mu kaže:
“Ovo je za Moga roba, Moj rob će dobiti ono što traži.”
Ko osjeti slast namaza, znat će da na mjestu tekbira i El-Fatihe ništa drugo ne može stajati, kao što se ni kijam, ruku’ i sedžda ničim drugim ne mogu zamijeniti. Duhovna dimenzija svakog pojedinačnog dijela namaza se uklapa u duhovnu dimenziju cjelokupnog namaza i sve to ima svoju tajanstvenost, ima svoj uticaj i duhovnu dimenziju koju ne može zamijeniti ništa drugo.
Prema tome, svaki ajet sure El-Fatiha ima svoju posebnu tajanstvenost i slast, a što se ne može naći ni u čemu drugome.
Autor teksta “Kakvo bi stanje roba trebalo biti prilikom učenja Kur'ana” Ibn Kajjim el-Dževzijje iz knjige “Tajne namaza”.