Utjecaj džinskog uroka na čovjeka
Prethodio je govor Ibnul-Kajjima, rahimehullahu te‘ala, o postojanju ljudskog uroka i džinskog uroka. O istinitosti džinskog uroka govore brojni šerijatski tekstovi. Svevišnji Allah kaže:
“On vas vidi, on i vojske njegove, odakle vi njih ne vidite. Mi smo učinili šejtane zaštitnicima onih koji ne vjeruju.” (El-E‘araf, 27)
Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao:
“Zastor između džinskih očiju i stidnih mjesta ljudi je, kada uđe neko od vas u nužnik da kaže: ‘Bismillah.’”1
Od Ebu Se‘ida el-Hudrija, radijallahu anh, prenosi se da je rekao:
“Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, utjecao se od džinskih očiju, a zatim od ljudskih očiju, pa kada su spuštene ‘el-mu’avizzetejn’,2 prihvatio se njih, a ostavio je sve mimo toga.”3
Od Ummu Seleme, radijallahu anha, prenosi se da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, u njenoj kući vidio sluškinju sa zlim pogledom, pa je rekao:
“Učite joj rukju, doista ju je pogodio pogled.” 4
Islamski autoritet El-Ajni, rahimehullahu te‘ala, rekao je:
“Kaže Ibn Karkul: ‘Tj. oko od džinskog pogleda.’ Ebu Ubejd kaže: ‘Šejtan ju je pogodio.’ Hattabi kaže: ‘Džinske oči pogađaju bolje nego koplje.’”5
Ibn Hadžer, rahimehullahu te‘ala, rekao je:
“Razišli su se oko značenja riječi nazretun u hadisu. Rečeno je: ‘Oko od džinskog pogleda.’”6
Autor teksta “Utjecaj džinskog uroka na čovjeka” Hajrudin Tahir Ahmetović iz knjige “Urok, sihr i džinski napad.”
- Et-Tirmizi, br. 606 i kaže: “Ovaj hadis je čudan. Ne poznajemo ga osim na ovaj način.” Lanac prenosilaca mu nije jak, ali svjedoče mu drugi hadisi na osnovu kojih biva hasen li gajrihi. Vidjeti: Temammul-Minne od šejha Albanija.
- Sure El-Felek i En-Nas.
- Albani, Sahih Ibn Madže, 2/265.
- El-Buhari, br. 5739; Muslim, br. 2197.
- Umdetul-Kari, 21/266.
- ethul-Bari, 10/202.