Sadržaj
MEZARISTAN/MEZARJE
Simbolizira smrt, Ahiret, zatvor, kuću u kojoj se zikr čini, održavaju edukativna predavanja, obavljaju razne vrste ibadeta i osamljuje, ali i kuće u kojima se tajno rade poslovi koji vode u propast. Ako bolesnik sanja da je ušao u groblje, umrijet će od bolesti od koje boluje; a ako to sanja zdrava osoba i ako je u snu prilikom ulaska u groblje bila skrušena, plakala ili učila Kur’an znači da se druži sa ljudima koji čine i afirmiraju dobro i koji spominju Gospodara svjetova.
Ako se prilikom ulaska u groblje smijao, bio otkrivenih stidnih dijelova tijela ili mokrio po grobovima – druži se sa ljudima koji čine zlo, grijehe i pokvarene su vjere; ako sanja da ulazi u groblje učeći ezan – dijelit će savjete i djelovati na one koji ih ne primaju; ako sanja da otkopava i pljačka grob nekog učenjaka – oživljava njegovo učenje; ako sanja da otkopava grob Allahovog Poslanika, s.a.v.s. – oživljava njegov sunnet i učenje; ako otkopava grob nekog novatora u vjeri – oživljava nešto što će ljude odvesti u zabludu ili će na prevaru dobiti neki haram-imetak.
Kada neko sanja da ga neka umrla osoba doziva, ako je bolestan – umrijet će; ako je učen čovjek – savjet i opomena umrle osobe će mu pomoći da riješi puno zagonetnih stvari; kada sanja da ga je umrla osoba udarila, da se na njega namrštila, da mu prijeti ili da mu ne želi ni selam nazvati – pogriješio je prema Uzvišenom Allahu ili nije izvršio neku obavezu prema toj umrloj osobi, a ako mu umrla osoba prilazi sa osmjehom to označava neku radosnu vijest.
Ko sanja da sebi kopa grob napravit će kuću i u njoj dugo živjeti; ko sanja da ga živa zakopavaju u grob – bit će zatvoren i imat će vidnih problema; a ako neko sanja da se druži sa umrlom osobom i da se s njom zagrlio – dugo će živjeti. 1
MIHRAB2
Simbolizira vođu ili imama. Klanjanje u mihrabu – radosna vijest; klanjanje u mihrabu nekog namaza čije vrijeme još nije nastupilo – nagovještaj dobra za nekog od njegovih potomaka; ispuštanje jedne, dvije ili tri kapi mokraće u mihrabu – rađanje onoliko čestitih sinova koliko se kapi ispustilo.
Ako se sanja da mihrab nije okrenut prema Kibli, ili da dolazi loš zadah iz njega, ili da se u njemu nalazi nekakva lešina, onda to upućuje na kufr, bidat ili licemjerstvo onoga koji je taj san sanjao.3
MIJEH
Simbolizira lošeg čovjeka. Puhanje u mijeh simbolizira dobijanje sina.4
MIKAIL, a.s.
Sanjanje ovog meleka upućuje na postizanje onoga što se želi i na ovom i na Onom svijetu, ako je osoba koja sanja bogobojazna. Sanjanje ovog meleka, također, upućuje na veliku sreću, blagodat, opskrbu, povećanje padavina u tom mjestu i padanje cijena.5
MILICIONER
Simbolizira Meleka smrti, užas i brigu. 6
MILODAR
Simbolizira naknadu od Allaha, dobro imovno stanje i zaštitu porodice.7
MILOST
Ko sanja da se smilovao nemoćnom i da je milostiv prema njemu to znači da mu je vjerovanje jako i ispravno; ko sanja da mu se Milostivi Allah smilovao to znači da mu je oprošteno; ko sanja da se na njega spušta Allahova milost bit će obasut blagodatima, a ko sanja da je milostiv i radostan naučit će Kur’an napamet.8
MILOSTINJA
Sadaka u snu upućuje na iskrenost, dobro, opskrbu, ozdravljenje i otklanjanje belaja. Ako učen čovjek sanja da dijeli sadaku, to označava njegovu angažiranost na prenošenju znanja drugima; ako to čini vladar, država će mu se proširiti; ako to čini trgovac, izvući će korist od trgovačkih transakcija; a ako sanja pripravnik, onda to upućuje na njegovo ovladavanje poslom za koji se priprema. 9
MINA10
Simbolizira sigurnost i ispunjenje želja. Ko sanja da se nalazi na Mini bit će siguran i zaštićen od onoga čega se plaši i ostvarit će mu se i dunjalučke i ahiretske želje koje očekuje.11
MINARET
Simbolizira čovjeka koji okuplja ljude u dobru; munara glavne džamije simbolizira čovjeka koji poziva u Allahovu vjeru ili šefa pošte, a rušenje džamijske munare upućuje na smrt čovjeka koji sanja, na njegov zaborav i razjedinjenje njegovog džemata. 12
MINBER13
Simbolizira vlast i pobjedu nad neprijateljem.14
MINĐUŠA
Simboliziraju trgovinu, ako ih čovjek sanja na ušima svoje žene, a ako ih sanja trudna žena, simboliziraju rađanje dječaka. Ako su naušnice od srebra, snivačevo dijete će naučiti pola Kur’ana napamet, ili će mu žena roditi kćerku; a ako su od zlata – postat će hafiz Kur’ana ili će mu žena roditi sina.
Ako muškarac sanja da ima naušnice, bavi se nekim poslom koji je u bliskoj vezi sa muzikom i pjevanjem ili da iskrivljenom melodijom uči Kur’an. 15
MIRENJE
Simbolizira neprijateljstvo, ali i prisnost, pokajanje od grijeha i nastojanje da se stekne Allahovo zadovoljstvo. Ko sanja da se pomirio s protivnikom – ući će s nekim u spor. Mirenje između dvije zaraćene skupine simbolizira sačuvanost od straha i povećanje nafake.16
MIRIS
Simbolizira imetak, komoditet, hadž i dobijanje muškog djeteta. Ko sanja da se namirisao parfemom – zadobit će lijep ugled kod ljudi; a ko sanja da se namirisao s njim u imamovoj kući, odnosno kući nekog predvodnika – bit će optužen za obmanu i izdaju. 17
MIRISANJE
Mirisanje u snu nečega što ima lijep miris simbolizira dobijanje neke lahke i jednostavne bolesti, a mirisanje nečega što ima ružan zadah prost i ružan govor ili neku brigu.18
MIROĐIJE
Simboliziraju veselje koje neće dugo potrajati, dijete koje će rano umrijeti, trgovinu koja će propasti, vlast koja će se izgubiti i ženu s kojom će se rastaviti.19
MIRTA20
Simbolizira osobu koja ispunjava obaveze, dobro planiranje i poslove koji su dugotrajni. Ako muž i žena sanjaju da mirišu mirtu ili da imaju vijenac od nje – brak će biti dugotrajan. Unošenje mirte u kuću – obilan i trajan imetak; a ko sanja da sadi mirtu – bit će dobar planer.21
MISK
Simbolizira radost, dragocjeno znanje, dijete, ženu ili drugu dragu osobu, uspješan biznis i oslobađanje nevinog od neke optužbe. Ko ga miriše ili posjeduje, upućuje na lijep život, a ako ga stavi na vatru upućuje na uvođenje novotarije onome koji sanja, gubitak imetka ili stavljanje nečega na mjesto koje mu ne odgovara.22
MISVAK
Simbolizira vjeru, pripadnost Ehlis-sunnetu, djela bliska Uzvišenom Allahu; čišćenje od grijeha, za nevjernike prihvaćanje islama, a za neoženjene ženidba. Ko sanja da pere zube misvakom to upućuje na njegovo slijeđenje sunneta Allahovog Poslanika, s.a.v.s., njegovu pažnju i dobročinstvo prema rodbini; a pranje zuba nekim prljavim predmetom upućuje na haram-zaradu. Ako perući zube iziđe krv iza zuba to upućuje na oslobađanje od grijeha.23
MIŠ
Simbolizira ženu griješnicu, Židovku ili kradljivca. Mnoštvo miševa ili igranje miševa po kući – povećanje nafake, a uklanjanje miševa iz kuće – smanjenje berićeta.24
MIŠICA
Simbolizira dijete ili brata. Povećanje mišice – dobro koje će se desiti njegovom djetetu ili bratu; smanjenje mišice – loše koje će se desiti njegovom djetetu ili bratu, a lomljenje mišice – smrt onoga koji sanja ili neka briga i teškoća.25
MITROPOLIT
Ko sanja da je on nadbiskup ili mitropolit to simbolizira ljubitelja vlastodržaca koji poziva i podstiče ljude na uvođenje novotarija u vjeri i falsificiranje vjerskog učenja. 26
MJAUKANJE MAČKE
Simbolizira kritikovanje i napadanje sluge kradljivca.27
MJEHUR
Simbolizira imetak, ako se sanja na tijelu. 28
MJENICA
Ko sanja da je isplatio nekoj osobi novac da mu on pošalje ček iz jedne u drugu zemlju ili da mu otvori žiro-račun – to znači da će on od te osobe pozajmiti nešto u cilju obrtanja novca ili nekog biznisa. 29
MJENJAČ
Mjenjač novčane valute simbolizira učena čovjeka čije se znanje može isključivo koristiti u dunjalučke svrhe. On može simbolizirati sudiju, pravnika ili tumača snova.30
MJERENJE
Simbolizira odlazak na put. Ko sanja da pedljom mjeri svoju odjeću, zemlju ili konac to upućuje na odlazak ne neki daleki put, a ako mjeri palcem to označava prelazak iz mahale u mahalu.31
MJESEC
Simbolizira ministra, vrhovnog vladara, učenjaka, šerijatskog pravnika ili bilo koju osobu koja ljude upućuje na Pravi put, sina, muža, ženu, kćer ili putovanje. Određene promjene koje se zbivaju u snu na Mjesecu odnose se na osobe koje simboliziraju Mjesec.
Ako neko sanja Mjesec pored sebe, u svom krilu ili u svojoj ruci – stupit će u brak; ako neko sanja da Mjesec zalazi – neće postići ono što traži; ako sanja da Mjesec izlazi – to označava neki početak.
Ako neko sanja da vidi na Mjesecu svoj lik – umrijet će; ako neko sanja Mjesec na Zemlji, umrijet će mu majka; a ako neko sanja da se Mjesec pretvorio u Sunce, postići će dobro, čast i imetak od svoje majke ili supruge.32
MJEŠINA
Simbolizira putovanje, čovjeka koji troši halal-imetak u činjenju dobrih djela, ženu koja zatrudni, ali i pobaci dijete, staricu kojoj se povjerava imetak, bogatstvo ili siromaštvo.33
MLADA
Simbolizira brak, pod uvjetom da je vidio djevojku ili ženu s kojom se vjenčava ili mu je saopćeno njeno ime, a ako je mlada bila nagizdana i nakićena, onda to simbolizira obilan dunjaluk. 34
MLADIĆ
Simbolizira čovjekovog neprijatelja, snagu, pokretljivost, dominiranje neznanja, blagodat i zahvalu Uzvišenom Allahu.35
MLADOŽENJA
Simbolizira brak, ako je vidio mladu, ili je zna ili mu je rečeno njeno ime. Međutim, ko sanja da je mladoženja, a ne vidi u snu ni mlade ni žene, niti joj bude znao ime niti porijeklo – to upućuje na njegovu smrt ili ubistvo nekog čovjeka. Ko sanja da se oženio zadobit će vlast, srazmjerno ljepoti, porijeklu, kvalitetima i imenu žene koju je vjenčao.36
MLAĐAK (mjesec)
Simbolizira vladara, vođu, predvodnika, plemenito muško dijete, povratak odsutne osobe, hadž, pokajanje griješnika, prelazak nevjernika na islam, izlazak iz nevolje i zaradu u biznisu.
Ako neko sanja mlađak, ali tako da ga niko ne vidi osim njega, da se nalazi u njegovoj kući, da se spustio na njega, ili da ga je uzeo u ruku, ili da mu je pao u krilo – doći će mu neko njegov ko je bio odsutan, pod uvjetom da je početak hidžretskog mjeseca, a ako je u pitanju kraj hidžretskog mjeseca, onda će se ta osoba još više udaljiti i odsustvo te osobe će još dugo potrajati.
Ko ima trudnu ženu, pa sanja da je mlađak pocrvenio, žena će dijete pobaciti, a ako sanja da je mlađak pao na Zemlju – umrijet će neki učenjak ili dijete onoga koji je sanjao.37
MLIJEKO
Simbolizira znanje, halal opskrbu, uputu i islam. Konzumiranje mlijeka – ispravna vjera; mlijeko u dojkama – imetak; obilje mlijeka u dojkama – obilan imetak; dojenje žene – zadobijanje imetka i postizanje zarade; prosipanje mlijeka žene po čovjeku – tjeskoba i zatvor; muženje mlijeka – zamka.
Kamilje mlijeko – ispravna vjera, namaz, post i halal-zarada; kravlje – rodnost godine; pseće – strah; vučije – primanje imetka od onog ko čini nasilje; svinjsko – ludost; gazelino – opreznost; magareće – lakša bolest; medvjeđe – šteta i tuga; lisičije – lakša bolest; mačije – lakša bolest i parničenje; kobilje – dobar glas u narodu.
Mlijeko koje se pojavi iz zemlje – pojava nasilja; a mlijeko nečega što po prirodi ne daje mlijeko – postizanje onog što se želi odakle se čovjek i ne nada.38
MLIN
Simbolizira izvor prihoda, osobu koja izdržava porodicu, putovanje, epidemiju i rat. Ako neko sanja da je kupio mlin – oženit će se, ako nije oženjen, ili će udati kćerku ili oženiti sina.
Ako je siromašan – neće osjetiti materijalnu krizu. Ukoliko neko sanja da melje mlin – postići će neko dobro, srazmjerno količini samljevenih žitarica; ako se sanja da vodenica melje prazna – doći će do neke svađe; ako se sanja da vodenica melje bez vode – to simbolizira približavanje kraju životnog vijeka, a ako se sanja da se kamen mlina prilikom mljevenja nepravilno okreće – poskupit će hrana.39
MLINAR
Simbolizira osobu zaokupljenu sobom i svojim dunjalučkim poslovima. Ko sanja da je mlinar to znači da on izdržava sebe i svoju porodicu; ko sanja da je mlinar i da je samljeo žita koliko mu je dovoljno to znači da ima dovoljno sredstava za život, a ako je samljeo više nego što mu je potrebno to upućuje da će imati i više sredstava za život nego što mu je potrebno.
Ko sanja mlinara starca to upućuje na njegovu sreću, a ko sanja mlinara mladića to upućuje da će mu njegov protivnik omogućiti da dobije opskrbu.40
MLINSKI KAMEN
Simbolizira učenjake, žene, djecu i imetak.41
MLITAVOST
Simbolizira nestanak nafake i približavanje smrti. 42
MLJEKAR
Simbolizira islam, uputu, znanje, lijepo ophođenje, blag govor i halal-opskrbu.43
MNOŠTVO (ljudi)
Simbolizira rasplamsavanje strasti i skupljanje imetka.44
MNOŠTVO
Simbolizira suprugu i dobra djela koja upućuju na džennetska uživanja.45
MOĆ
Simbolizira slabost. Ko sanja da mu se snaga povećala, to upućuje na neko vjersko ili svjetsko dobro. Ako je ta snaga nastala nakon slabosti, produžit će mu se bolest, ali je očekivati dobro i produžetak životnog vijeka. Ko sanja da je jak – osjetit će slabost i nemoć. 46
MOGRANJ
Simbolizira opskrbu koja dolazi s lahkoćom, čovjeka koji ima uspjeha i u vjerskom i u svjetovnom pogledu, ženu, dijete, košnicu i zaključanu blagajnu. Ko bude jeo koru od nara, bit će sačuvan bolesti; ko bude prodavao nar, preferira dunjaluk nad Ahiretom; a ko bude sjekao stablo nara, on kida rodbinske veze. 47
MOKRAĆA
Simbolizira haram-imetak. Mokrenje na nepoznatom mjestu – ženidba iz tog mjesta; mokrenje – dijeljenje imetka koji će biti vraćen; mokrenje u mihrabu – rađanje djeteta koje će postati učenjak; patnja od zadržavanja mokraće – srdžba na svoju ženu; mokrenje krvlju – pobacit će mu žena dijete.
Ako je trudna; mokrenje zemljom ili ilovačom – nepropisno uzimanje abdesta; mokrenje vatrom – rađanje djeteta koje će postati kradljivac; mnogo mokrenja na mjestu predviđenom za mokrenje, za siromašnog – oslobađanje siromaštva, a za bogatog – gubljenje imetka. Ako neko sanja da je žena puno izmokrila, to upućuje na njenu strast za muškarcem.48
MOLBA
Simbolizira ono znanje, djelo ili kapital preko kojeg čovjek uživa ugled i postaje respektiran od strane drugih. 49
MOLER
Simbolizira osobu koja skriva tuđa sramotna djela, teškoće, naporne poslove i ulaganje napora za tuđe dobro.50
MOLJCI
Simboliziraju veliki broj djece, a malo imetka čovjeka koji putem klevete nastoji udaljiti korist od bogatih ljudi. Moljci na vratima, u postelji ili na trpezi upućuju na bolest osobe koja ih sanja. Ko sanja moljce u svojoj kući, a bude bolestan – umrijet će.51
MONAH
Simbolizira inovatora, varalicu i obmanjivača. Ko sanja da je svećenik, monah ili kaluđer to znači da uvodi novotarije u vjeri i da u tome pretjeruje. Ko sanja da je postao svećenik ili monah, imat će lijep spomen i ugled, ali će mu se mnoge stvari otežati i u brojnim situacijama će ga pratiti poniženje i strah. 52
MORE
Simbolizira velikog i moćnog vladara, onog koji posjeduje vlast, poreznike, sudije, učenjake, gospodu, duhovna bića, ovaj svijet i njegove strahote i Džehennem. Morska voda simbolizira imetak i znanje; talasi vladareve ljude, moć, njegova naređenja i dekrete; ribe njegove podanike, ljude, kapital, ekonomsku moć i pravni sistem; morske životinje vladareve vojskovođe, pomoćnike i gardu; lađe njegovu vojsku, sugrađane, žene, povjerenike, trgovinu, trgovačke radnje i pravnu, vjersku i drugu literaturu.
Ako neko sanja da je s jedne obale mora ili rijeke prešao na drugu obalu, prebrodit će neku brigu, užas ili strah; ako sanja da je zagazio u more, dobit će ono čemu se i nada; a ako neko sanja da se kupa u moru, spast će s njega grijesi i zadobit će imetak koji će ga riješiti briga.53
MOREPLOVAC
Simbolizira tamničara, zatvorenika, a može označavati i kamile, mazge ili magarce.54
MORSKI PAS
Simbolizira preveliko pridavanje značaja i počasti porijeklu.55
MOST
Simbolizira izbavljenje iz briga i teškoća, bogatstvo, dug životni vijek, dunjaluk, Sirat-ćupriju, vladara, sudiju, pravnog savjetnika ili bilo koju osobu koja pripomaže u rješavanju raznih problema. Ako neko sanja da je prešao most, to je prelazak s dunjaluka na Ahiret; ako je, prešavši preko mosta, sišao na zemlju ili ušao u džamiju, postići će što želi na svom putu.
Ako ga je, po prelasku preko mosta, dočekao lav, blato, neplodna zemlja, ilovača, nekakva voda ili bujica – neće postići na putu nikakvo dobro. A ako neko sanja da je on lično postao most – steći će vlast i zadobit će priliku da pomaže drugima.56
MOŠUS
Simbolizira tajnu sadaku, unosnu trgovinu, voljenu osobu, dijete i ženu. Vrijedno znanje koje prenose učeni ljudi, bašču iz koje se beru plodovi, a kod umrle osobe – boravak u Džennetu.57
MOTANJE TURBANA
Simbolizira odlazak na put. 58
MOTANJE
Smotavanje nečega u snu simbolizira putovanje, licemjerstvo u vjeri ili falsificiranje Allahove Knjige. 59
MOTEL
Simbolizira putovanje, ovaj svijet, ženidbu (za neoženjenog), udaju (za neudatu), groblje, snivačevo tijelo, ime, spomen ili javni posao. Ako neko sanja da je ušao u nepoznat hotel, ako je bolestan – umrijet će, a ako je zdrav – otići će na put i izmjenjivati konake. 60
MOTIKA
Simbolizira pomoć, snagu, opskrbu i ugled, a za biznismena dobit.61
MOTKA
Simbolizira imetak koji ima sumnjivo porijeklo. Ako je žena trudna, može simbolizirati rođenje dječaka. 62
MOZAK
Simbolizira vjeru u srcu, skriveni kapital i intelekt. Ko sanja da ima veliki mozak, to upućuje na njegovu intelektualnu snagu, a san da nema mozga, upućuje na njegovu skromnu inteligenciju. Jedenje mozga umrle osobe označava skoru smrt.63
MRAK
Simbolizira nasilje i udaljavanje sa Pravog puta. Ko sanja da je iz tmine izišao na svjetlo – prešao je na islam, ukoliko je bio nevjernik; ili se pokajao za grijehe koje je počinio ili se spasio, ako je bio zatvoren.64
MRAMOR
Simbolizira veličinu, ugled, moć, imetak i lijepe žene. Ko vidi u snu nešto od mermera – obogatit će se nakon neimaštine, oženit će se, imat će uspješnu trgovinu, postići će neko znanje, ostvariti neki položaj i zadobiti dobru djecu. Ko sanja kabure od mermera – to upućuje na dobro stanje na Ahiretu i lijep ugled i sjećanje. 65
MRAVI
Simboliziraju vojsku, djecu, imetak, dug život i nejakog pohlepnog čovjeka. Mravi u velikom broju – vojska; ulazak mrava u jedno mjesto – ulazak vojske, a izlazak mrava – izlazak vojske; izlaženje mrava iz njihove rupe – briga; gmizanje mrava po bolesniku – njegova smrt; poznavanje govora mrava – dobijanje uprave; ulazak mrava u neku kuću s hranom – povećanje dobra u toj kući. Izlazak mrava sa hranom iz kuće upućuje na siromaštvo.66
MRENA
Simbolizira brigu i tugu. Ko sanja da mu je oči prekrila mrena to upućuje da će ga zadesiti velika briga i izuzetna tuga.67
MREŽA
Simbolizira spletke, obmane, opskrbu, znanje, ispunjenje želja i pobjedu nad neprijateljem. Za putnika mreža simbolizira povratak s puta, za osobu u brigama povećanje briga, za lovca dobro i korist, a za onoga ko je izgubio nešto dobar znak. Ko sanja da se nalazi u mreži ili klopci – bojati se za njegovo zdravlje i život.68
MRKVA
Simbolizira brigu i žalost, ali i korist i dobro. Ako neko sanja da jede mrkvu, zadobit će neko dobro i korist; a ako neko sanja da u ruci drži mrkvu, zapast će u neku tešku situaciju, ali će se izbaviti iz nje.69
MRMLJANJE
Ko sanja da muca u snu, brza u govoru ili mrmlja, tako da slabo razumije šta govori postići će razgovjetnost, slatkorječivost i nadvladat će neprijatelje. 70
MRŠAVOST
Simbolizira bolest, glad, nedostatak imetka i slabost stanja.71
MRŠTENJE
Ko sanja namrštenost lica u snu to upućuje na rađanje kćerke. 72
MRTVAC
Ko sanja umrlog, kao da je živ, njemu će se popraviti stanje i naići će na olakšice nakon teškoća. Ako sanja živog da je umro, zadesit ća ga neka poteškoća. Ko sanja da su umrle osobe vesele – to je ljepota njegovog stanja kod Uzvišenog Allaha. Ako su tužni i okreću glavu od snivača, loše mu je stanje kod Plemenitog Allaha. Ako mu umrla osoba u snu kaže da nije umrla, to je znak lijepog prijema te osobe od strane Milostivog Allaha.
Ako se vidi na umrloj osobi kruna, prstenje, da sjedi na krevetu ili da na sebi ima zeleni plašt – to ukazuje na lijepu smrt dotične osobe. Ko sanja da se umrla osoba smije ili osmjehuje, toj osobi je oprošteno. Ko sanja umrlu osobu vedra lica – zadovoljna je sa snivačem i onim što joj on šalje nakon njene smrti. Ali, ako je umrla osoba namrštena, ako okreće glavu od snivača ili ga želi udariti, nije zadovoljna sa snivačem i onim što on čini za nju.
Ko sanja da ga umrla osoba udara, vratit će njen dug. Ko sanja da se umrla osoba osmjehuje, a zatim zaplače, umrla je kao nemusliman. Ko sanja umrlu osobu kao da klanja na nekom mjestu na kome nije klanjala na ovom svijetu – stigla joj je nagrada za djelo koje je radila na ovom svijetu, ili nagrada za vakuf koji je uvakufila, ili sadaka koju je udijelila. Ko sanja da je umrla osoba u džamiji – nema kazne na Onom svijetu. Ko sanja da je umrla osoba imam živima – bit će im kratak životni vijek.
Ako umrla osoba naziva selam, ima lijep prijem kod Milostivog Allaha. Razgovor sa umrlom osobom – dug život. Ako mu umrla osoba daje neku omiljenu stvar, zadobit će neko dobro odakle se i ne nada. Ako mu daje med ili hranu, zadobit će opskrbu i kapital odakle i ne očekuje. Ko sanja da mu je umrla osoba rekla da će snivač umrijeti u to i to vrijeme – istinu je rekla i neka to i očekuje. 73
MRTVAČKI KOVČEG
Simbolizira velikog vladara, odnosno veliku vlast, povratak odsutne osobe ili izlazak iz neke krize. Ako neko sanja da se nalazi na tabutu, a bude dostojan vlasti – dobit će je; ako je bio u strahu od neprijatelja – savladat će ga; ako je imao nekog odsutnog – vratit će mu se. Ako neko sanja da mu je dat tabut, onda to upućuje na ovladavanje nekim znanostima, dobijanje blagosti, smirenosti i časti. 74
MRŽNJA
Nije pohvalno sanjati ovu lošu osobinu, zato što ona oponira ljubavi. Sanjanje ove osobine simbolizira uzrok neprijateljstva.75
MUCANJE
Ko sanja da muca u snu, brza u govoru ili mrmlja, tako da slabo razumije šta govori postići će razgovjetnost, slatkorječivost i nadvladat će neprijatelje.76
MUČNINA
Simbolizira jedenje kamate.77
MUDA
Simboliziraju roditelje, supružnike ili žensku rodbinu. Ko sanja da su mu se muda povećala – imat će mnogo ženske djece i bit će sačuvan od neprijatelja; ko sanja da su mu muda otkinuta – umrijet će mu dvije bolesnice, ako ih ima, ili dvije žene, ili će se rastaviti od njih; ako mu je iščupano lijevo mudo – umrijet će mu dijete, a ako sanja da ga je dobrovoljno dao – rodit će mu se dijete, a ako, pak, žena sanja da ima muda – zatrudnjet će i ponijeti blizance!78
EL-MUDDESSIR
Ko sanja da uči ovo poglavlje bit će lijepog ponašanja i strpljiv.79
MUDO
Sanjanje dva muška jajca simbolizira meleke, jer kada se oni odstrane od čovjeka, nestane strasti i pohota, kao što te osobine meleki ne posjeduju. 80
EL-MUDŽADELE (sura)
Ko sanja da uči ovu suru vodit će rasprave sa nosiocima neistine i nadvladat će ih jakim argumetnima.81
MUHA
Simbolizira slabašnog, prostog čovjeka sa velikom dozom zajedljivosti i niskih udaraca. Ko sanja da mu je muha ušla u unutrašnjost – druži se sa glupacima i dobija od njih haram- imetak; ko sanja da mu muha leti nad glavom ima neprijatelja, čije su spletke i sposobnosti slabe; ko sanja da jede muhe jede haram; ko sanja da mu je muha pala na njegov imetak neka se pripazi pljačkaša; ko sanja da je ubio muhu zadobit će rahatluk i zdravlje.
Ko sanja da mu se mnogo muha sakupilo u kući to upućuje na njegovog neprijatelja, od koga će imati puno neprijatnosti. Ako putnik sanja da mu je muha pala na glavu, izgubit će imetak ili će biti opljačkan.82
MUHADŽIRI
Čvrsto ubjeđenje u Uzvišenog Allaha, zuhd na dunjaluku i iskrenost u riječima i djelu.83
MUHAMMED (sura)
Ko sanja da uči ovu suru bit će lijepog ponašanja.84
MUHAMMED, s.a.v.s.
Ako se sanja Allahov Poslanik, s.a.v.s., onakav kakav on prirodno i jeste, onda onaj koji sanja, ako je dužnik – riješit će se duga, ako je bolesnik – ozdravit će, ako je ratnik – pobijedit će, ako nije obavio hadž – obavit će ga; ako je neplodnom području – to područje će postati plodno, a ako živi u nesigurnom području – to područje će postati sigurno. Međutim, ako ga neko sanja blijedog, mršavog ili sa nedostatkom nekog njegovog dijela tijela – onda to upućuje na slabost vjere ili pojavu novotarija.
Ako ga, pak, neko sanja bolesnog, a nakon toga zdravog – to upućuje da će se stanovnici tog kraja popraviti, nakon što su bili smutljivci i pokvarenjaci. Ako Vjerovjesnik, s.a.v.s., uči ezan, to mjesto će se izgraditi. Klanjanje dženaze Vjerovjesniku, s.a.v.s., u nekom mjestu – nesreća koja će zadesiti naznačeno mjesto; posjeta njegovog kabura – dobitak velikog imetka; san da je neko od njegovih potomaka, a on to ne bude na javi – taj san ukazuje da je iman te osobe kristalno čist.
Poslanikovo, s.a.v.s., češljanje kose i brade – odagnavanje brige i tuge; hodanje za Vjerovjesnikom, s.a.v.s. – slijeđenje njegovog sunneta, a sanjati ga bez obuće – ostavljanje namaza u džematu. Ko sanja da se on pretvorio u lik Poslanika, s.a.v.s., a bude tražio vlast – dobit će je; ako bude ponižen – postat će respektiran; ako bude tražio znanje – zadobit će ga; ako bude siromašan – obogatit će se, a ako bude neoženjen – oženit će se.85
MUJEZIN
Simbolizira osobu koja poziva na dobro. Ako se sanja ezan, a to bude u mjesecima hadža – to, onda, simbolizira hadž, a ako nije u vrijeme hadža – onda može simbolizirati krađu. Ako žena uči ezan na munari džamije, pojavit će se velika novotarija u tom mjestu; ako uči ezan malo dijete, neznalice će doći na vlast, a posebno ako se ezan uči u periodu kada nije vrijeme ni za jedan od propisanih namaza.86
MUKA
Ko sanja da mu je muka, on će se razrahatiti i oraspoložiti.87
MULA
Jahanje mazge – odlazak na put; jahanje tuđe mazge – vara nekog čovjeka sa njegovom ženom; a jahanje mazge naopačke – nedozvoljena veza sa nekom ženom. 88
MULJ
Simbolizira teškoće i iskušenja. Što je blato u snu ljepljivije i dublje – situacija u koju će zapasti je teža, a što je blato u snu crnje – to je veći grijeh i negativnost. Ako bolesnik sanja blato, dugo će bolovati; ako zdrava osoba sanja da ide po blatu ili da se zaglibila u blatu, zapast će u smutnju, neugodnost, brigu, zatvor ili u ruke vlasti.
Ako je u snu izišao iz blata, a da nije uprljao tijelo, niti odjeću, oslobodit će se grijeha i teške situacije u koju je zapao; a ako u snu nije izišao iz blata ili ako se ublatio zaglibit će se u pitanju vjere i dunjaluka – srazmjerno tome koliko se zaglibio u blato u snu. 89
EL-MULK (sura)
Ko sanja da uči ovo poglavlje zadobit će kapital.90
EL-MU’MIN (sura)
Ko sanja ovu suru dobit će visok položaj i na dunjaluku i na Ahiretu, i angažirat će se na činjenju dobrih djela.91
EL-MU’MINUN (sura)
Ko sanja da uči ovu suru imat će stabilnu vjeru sa kojom će preseliti na Onaj svijet.92
EL-MUMTEHANE (sura)
Ko sanja da uči ovu suru zadesit će ga neko iskušenje, zbog koga će platiti.93
EL-MUNAFIKUN (sura)
Ko sanja da uči ovu suru oslobodit će se dvoličnjaštva.94
MUNARA
Simbolizira čovjeka koji okuplja ljude u dobru; munara glavne džamije simbolizira čovjeka koji poziva u Allahovu vjeru ili šefa pošte, a rušenje džamijske munare upućuje na smrt čovjeka koji sanja, na njegov zaborav i razjedinjenje njegovog džemata.95
MUNGOS
Viđenje mungosa u snu, ukazuje na bludnu radnju.96
MUNJA
Simbolizira uputu nakon zablude, strah, prijetnju, upozorenje, obećanje, radost, naklonost i nadu. Ako neko sanja da on isključivo vidi munju, a drugi je ne vide i ne primjećuju, da vidi njenu svjetlost, da mu je munja zaslijepila vid ili da mu je ušla u kuću: ako je na putu – obustavit će putovanje.
Ako je poljoprivrednik i ako mu usjevi trpe od suše – bit će obradovan kišom; ako je njegov otac, vladar ili neko pretpostavljeni ljut na njega – pokazat će svoju naklonost, a ako munju prati kiša – snivaču će se desiti nešto nepoželjno ili nešto što će ga rastužiti.97
EL-MURSELAT (sura)
Ko sanja da uči ovu suru Uzvišeni Allah će ga obasuti obiljem nafake.98
MUSA, a.s.
Simbolizira pobjedu nad silnikom ili afirmaciju istine nad neistinom. Ko sanja Musaov, a.s., štap dostići će visok stupanj i pobijedit će svoje protivnike, a ako bude opsihiren Uzvišeni Allah će otkloniti sihir od njega.99
MUSAFIRHANA
Simbolizira bogobojaznost, ustrajavanje u pokornosti, izvršavanje Allahovih naredbi, Poslanikovog, s.a.v.s., sunneta i uzdržavanje od naslade i uživanja.100
MUSELIN
Ova prijatna tanahna pamučna tkanina simbolizira povratak na staro.101
MUSHAF
Učenje Kur’ana u snu upućuje na čast, zadovoljstvo, mudrost, pobjedu, dobra djela i podizanje deredža. Slušanje Kur’ana – povećavanje autoriteta i lijep svršetak na ovom svijetu. San da je naučio Kur’an napamet, a u stvarnosti nije hafiz – zadobit će vlast; ko bude bolestan, a bude učio nešto iz Kur’ana – ozdravit će. San da je učinio hatmu, tj. proučio čitav Kur’an – postići će ono što želi.
Kupovanje Mushafa – hajr i njegovo poznavanje vjere; prodaja Mushafa – razvrat; spaljivanje Mushafa – iskvareno vjerovanje; krađa Mushafa – zaboravljanje namaza; jesti Mushaf ili njegove stranice – zarađivati od Mushafa i uzimati mito; ko ga sanja da ga uči Vjerovjesniku, s.a.v.s. – pamti ga; a ko sluša Kur’an, a ne razumije njegovo učenje – zadesit će ga neka neugodnost. 102
Napomena: Ukoliko se sanja učenje konkretne sure iz Kur’ana, to smo naveli po abecednom redu.
MUŠICE
Simbliziraju postizanje imetka.103
MUŠKA JAJCA
Simboliziraju stranu sa koje neprijatelj napada. Ko sanja da su mu jajca raskinuta neprijatelj će imati uspjeha. Povećana ili jača jajca – nesavladivost za neprijatelje. Ko sanja da mu je lijevo jajce otkinuto, umrijet će mu muška djeca ili mu se više neće rađati muška djeca.104
MUŠKARCI
Simboliziraju preimućstvo i bogatstvo.105
MUŠKI SPOLNI ORGAN
Simbolizira imetak, ugled, dijete ili životni vijek. San da čovjek ima dva spolna organa upućuje na dobijanje, pored jednog, i drugog djeteta; san neprirodno velikog organa upućuje na brigu; otkinutost istog organa na smrt ili smrt njegovog djeteta, promjene na njemu promjene kod djece i potomstva; slabost tog organa bolest njegovog djeteta ili skori pad njegovog autoriteta, dok izbacivanje sperme u snu upućuje na postizanje željenog cilja.106
EL-MUTAFFIFUN (sura)
Ko sanja da uči ovu suru bit će pouzdan, vjeran i pravedan.107
MUZDELIFA108
Ko sanja da se nalazi na Muzdelifi to simbolizira zadobijanje dobrog ugleda, zahvaljujući njegovoj angažiranosti u pokornosti svome Gospodaru, a također, označava i njegovo reguliranje duga i obaveza koje je imao.109
MUZENJE
Simbolizira lijepo druženje i stjecanje opskrbe. Ko sanja da muze kravu i pije njeno mlijeko obogatit će se, ako je bio siromašan; povećat će mu se bogatstvo, ako je već bio bogat, a ko sanja da muze kamilje mlijeko i da ga pije – oženit će se dobrom ženom, a ako već bude oženjen, rodit će mu se sin koji će biti berićetli.110
EL-MUZZEMMIL (sura)
Ko sanja da uči ovu suru puno će obavljati noćni namaz.111
MUŽA
Simbolizira lijepo druženje i stjecanje opskrbe. Ko sanja da muze kravu i pije njeno mlijeko obogatit će se, ako je bio siromašan; povećat će mu se bogatstvo, ako je već bio bogat, a ko sanja da muze kamilje mlijeko i da ga pije – oženit će se dobrom ženom, a ako već bude oženjen, rodit će mu se sin koji će biti berićetli. 112
Autor teksta “Islamski sanovnik | Snovi na slovo M” “Šefik Kurdić” iz knjige “Snovi i njihova značenja – Sanovnik”.
- Ibn Sirin, 62. i 263-265; Ibn Sirin (b), 55. i 277-279; En-Nabulsi, 435. i El-Džemel, 75-80.
- Mihrab je mjesto u pročelju džamije u kojem stoji imam predvodeći kolektivni namaz.
- Ibn Sirin, 52; Ibn Sirin (b), 41-42; En-Nabulsi, 416-417. i El-Džemel, 59-60.
- Ibn Sirin, 346; Ibn Sirin (b), 366. i En-Nabulsi, 232.
- Ibn Sirin, 35; Ibn Sirin (b), 19; En-Nabulsi, 447. i El-Džemel, 30.
- Ibn Sirin, 148; Ibn Sirin (b), 155. i En-Nabulsi, 285.
- En-Nabulsi, 157.
- Ibn Sirin, 370-371; Ibn Sirin (b), 394-395. i En-Nabulsi, 214-215.
- Ibn Sirin, 54; Ibn Sirin (b), 44; En-Nabulsi, 298. i El-Džemel, 63.
- Mina je mjesto koje se nalazi između Mekke i Arefata, na koje hadžije, prema propisima islama, dolaze osmi dan zul-hidždžeta i ostaju do sabaha devetog dana tog mjeseca, a iza sabaha odlaze na Arefat.
- En-Nabulsi, 439.
- Ibn Sirin, 52; Ibn Sirin (b), 42; En-Nabulsi, 440. i El-Džemel, 60.
- Minber ili minbera je uzdignuto mjesto u desnom pročelju džamije sa kojeg se imam obraća ljudima prilikom bajrama i džume-namaza.
- En-Nabulsi, 440.
- Ibn Sirin, 275; Ibn Sirin (b), 291. i En-Nabulsi, 371.
- En-Nabulsi, 111.
- Ibn Sirin, 136; Ibn Sirin (b), 142; En-Nabulsi, 346. i El-Džemel, 195.
- En-Nabulsi, 288
- En-Nabulsi, 377.
- Vazda zeleno drvo s tamnozelenim listovima i malehnim, bijelim, mirisavim cvjetićima, s plodom veličine graška. Mnogo se kultivira u Južnoj Evropi, a raste i na sunčanim obalnim područjima Jadrana. Lišće mirte sadrži eterično ulje koje se upotrebljava u kozmetičkoj industriji. (Vidi: Enciklopedija leksikografskog zavoda, 4/362).
- Ibn Sirin, 323; Ibn Sirin (b), 342. i En-Nabulsi, 44.
- Ibn Sirin, 136; Ibn Sirin (b), 142; En-Nabulsi, 427. i El-Džemel, 195.
- Ibn Sirin, 35; Ibn Sirin (b), 31-32; En-Nabulsi, 264-265. i El-Džemel, 47.
- Ibn Sirin, 209; Ibn Sirin (b), 221. i En-Nabulsi, 354.
- Ibn Sirin, 89; Ibn Sirin (b), 88; En-Nabulsi, 335. i El-Džemel, 120.
- En-Nabulsi, 432.
- Ibn Sirin, 109. i Ibn Sirin (b), 113.
- En-Nabulsi, 258.
- En-Nabulsi, 251.
- Ibn Sirin, 169; Ibn Sirin (b), 178-179. i En-Nabulsi, 308.
- Ibn Sirin, 370; Ibn Sirin (b), 394. i En-Nabulsi, 205.
- Ibn Sirin, 220-221; Ibn Sirin (b), 232-234. i En-Nabulsi, 379-380.
- Ibn Sirin, 340. i 346; Ibn Sirin (b), 359 i 366. i En-Nabulsi, 232. i 371.
- Ibn Sirin, 357; Ibn Sirin (b), 379; En-Nabulsi, 330. i El-Džemel, 264.
- En-Nabulsi, 281. i 355-356.
- Ibn Sirin, 357; Ibn Sirin (b), 379; En-Nabulsi, 330. i El-Džemel, 264.
- Ibn Sirin, 221-222; Ibn Sirin (b), 234-235. i En-Nabulsi, 465-466.
- Ibn Sirin, 99-101; Ibn Sirin (b), 101-104; En-Nabulsi, 402-403. i El-Džemel,274.
- Ibn Sirin, 258-259; Ibn Sirin (b), 273. i En-Nabulsi, 214.
- Ibn Sirin, 166; Ibn Sirin (b), 175. i En-Nabulsi, 315.
- En-Nabulsi, 348.
- En-Nabulsi, 181.
- Ibn Sirin, 377; En-Nabulsi, 153. i 402. i El-Džemel, 274.
- En-Nabulsi, 408.
- En-Nabulsi, 105. i El-Džemel, 225.
- Ibn Sirin, 373; Ibn Sirin (b), 398. i En-Nabulsi, 384.
- Ibn Sirin, 305. i 314; Ibn Sirin (b), 323. i 332. i En-Nabulsi, 223.
- Ibn Sirin, 104-105; Ibn Sirin (b), 107-109. i En-Nabulsi, 81-82.
- En-Nabulsi, 318.
- En-Nabulsi, 392.
- En-Nabulsi, 79.
- En-Nabulsi, 211.
- Ibn Sirin, 283-287; Ibn Sirin (b), 300. i 303-304. i En-Nabulsi, 63-64.
- En-Nabulsi, 64.
- En-Nabulsi, 371.
- Ibn Sirin, 266-267. i 378; Ibn Sirin (b), 281. i En-Nabulsi, 123-124. i 383.
- En-Nabulsi, 427.
- Ibn Sirin, 373; Ibn Sirin (b), 398. i En-Nabulsi, 410.
- Ibn Sirin, 373; Ibn Sirin (b), 398. i En-Nabulsi, 410.
- Ibn Sirin, 260-261; Ibn Sirin (b), 275. i En-Nabulsi, 72. i 169-170.
- Ibn Sirin, 156; Ibn Sirin (b), 163. i En-Nabulsi, 354.
- En-Nabulsi, 278.
- Ibn Sirin, 81; Ibn Sirin (b), 78. i En-Nabulsi, 199.
- Ibn Sirin, 215-216; Ibn Sirin (b), 228. i En-Nabulsi, 323.
- En-Nabulsi, 215.
- Ibn Sirin, 209-210; Ibn Sirin (b), 222. i En-Nabulsi, 459.
- En-Nabulsi, 350.
- Ibn Sirin, 206; Ibn Sirin (b), 218. i En-Nabulsi, 282.
- Ibn Sirin, 319; Ibn Sirin (b), 337. i En-Nabulsi, 123.
- En-Nabulsi, 97.
- Ibn Sirin, 111; Ibn Sirin (b), 115. i En-Nabulsi, 465.
- Ibn Sirin, 354; Ibn Sirin (b), 375. i En-Nabulsi, 326.
- Ibn Sirin, 63-64; Ibn Sirin (b), 55-59; En-Nabulsi, 443-445. i El-Džemel, 77-79.
- Ibn Sirin, 340; Ibn Sirin (b), 359. i En-Nabulsi, 87.
- Ibn Sirin, 366; Ibn Sirin (b), 389. i En-Nabulsi, 75.
- En-Nabulsi, 97.
- Ibn Sirin, 111; Ibn Sirin (b), 115. i En-Nabulsi, 92
- En-Nabulsi, 367.
- Ibn Sirin, 40; Ibn Sirin (b), 26. i El-Džemel, 37.
- En-Nabulsi, 175.
- Ibn Sirin, 40; Ibn Sirin (b), 25. i El-Džemel, 37.
- Ibn Sirin, 204; Ibn Sirin (b), 216. i En-Nabulsi, 204.
- En-Nabulsi, 49.
- Ibn Sirin, 40; Ibn Sirin (b), 25. i El-Džemel, 36.
- Ibn Sirin, 31-35; Ibn Sirin (b), 15-18; En-Nabulsi, 417-419. i El-Džemel, 23-27.
- En-Nabulsi, 445.
- Ibn Sirin, 354; Ibn Sirin (b), 375. i En-Nabulsi, 391.
- Ibn Sirin, 178-179. i Ibn Sirin (b), 188-189.
- Ibn Sirin, 231-232; Ibn Sirin (b), 244-245. i En-Nabulsi, 470-471.
- Ibn Sirin, 40; Ibn Sirin (b), 25. i El-Džemel, 37.
- Ibn Sirin, 40; Ibn Sirin (b), 24. i El-Džemel, 36.
- Ibn Sirin, 39; Ibn Sirin (b), 24. i El-Džemel, 36.
- Ibn Sirin, 40; Ibn Sirin (b), 25. i El-Džemel, 37.
- Ibn Sirin, 40; Ibn Sirin (b), 25. i El-Džemel, 37.
- Ibn Sirin, 52; Ibn Sirin (b), 42; En-Nabulsi, 440. i El-Džemel, 60.
- Ibn Sirin, 195; Ibn Sirin (b), 206. i En-Nabulsi, 459.
- Ibn Sirin, 229-230; Ibn Sirin (b), 242-243. i En-Nabulsi, 67-68.
- Ibn Sirin, 40; Ibn Sirin (b), 26. i El-Džemel, 37.
- Ibn Sirin, 30; Ibn Sirin (b), 14; En-Nabulsi, 446. i El-Džemel, 21.
- En-Nabulsi, 185.
- En-Nabulsi, 178.
- Ibn Sirin, 42-43; Ibn Sirin (b), 28-30; En-Nabulsi, 370. i 430. i El-Džemel, 39-41.
- En-Nabulsi, 450.
- Ibn Sirin, 96-97; Ibn Sirin (b), 98-99; En-Nabulsi, 56. i El-Džemel, 129-130.
- En-Nabulsi, 364.
- Ibn Sirin, 95; Ibn Sirin (b), 96-97; En-Nabulsi, 205. i El-Džemel, 127-128.
- Ibn Sirin, 41; Ibn Sirin (b), 26. i El-Džemel, 37.
- Muzdelifa je mjesto pored Mekke, između Mine i Arefata, u kojem hadžije, prilikom obavljanja hadžskih obreda, provedu noć između 9. i 10. zul- hidždžeta.
- En-Nabulsi, 424.
- En-Nabulsi, 155.
- Ibn Sirin, 40; Ibn Sirin (b) 26. i El-Džemel, 37.
- En-Nabulsi, 155.